Cool Neon Green Outer Glow Pointer
zuraida zulhilmi
10.10.2010

suma orang suka ngan tarikh...ade yang wat tarikh tunang la,,,nikah la,,,mcm2 event lg..tp bg aku tarikh ni kureeenggg best skali...hehehe..nape???sbb pada tanggal 10.10.2010 perotku telah dirobek tuk mengeluarkan apendix yang telah meradang dan bocor sedikit....begini ceritanya....

pada suatu pagi yg hening,,,,cewahhhh...hahahaha...pagi tu dlm kul 4 pg tiba2 dlm tido aku rasa sakit perot...aku pon kejutkan la hubby ku yg tercinta....dia pon sapukan minyak..aku dpt lelap semula...tp...tiba2...jeng..jeng...jeng...sakit tu kembali mengganas....sangat sakit...xleh digambarkan dengan kata2....kesian si comel ku...terpaksa diangkat dari tidonya yang lena....

sampai ja kt hospital....ade doktor datang periksa...dia suruh aku wat ujian air kencing....the result is air kencing ku elok n aku positif mengandung....erkkkkk...terkejut....sgt2 terkejut....bukan aku je yang terkejut hubby ku gak terkejut...kenapa kami terkejut???biarlah rahsia...hahahhaa....
doktor scan...tiada apa2 dlm uterus ku...uterus=rahim...doktor lain plak datang scan....jwpn masih sama...tiada apa2 dalam uterusku...so doktor2 yang bijak pandai ni suspek aku mengandung luar rahim..secepat mungkin aku dibawa ke wad sakit puan...mengandung luar rahim=sgt2 bahaya...
di wad skali lagi urine aku diuji...kali ni ujian kehamilan adalah negative...aku jd confius....sebenarnye apa??aku dh xmampu tuk duduk...jalan..even baring pon sgt2 sakit....seorang M.O datang lakukan scan dan perkara2 rutin tuk tgk betul ke aku mengandung luar rahim....segala yg dilakukan still x membuahkan hasil...bayangkan 3 kalikatil aku ditolak ke bilik scan...doktor pun xtahu apa masalahnya...last skali senior doktor merangkap ketua jabatan wad sakit puan merangkap kenalan abah aku datang....disebabkan sakit aku xkurang dan aku sentiasa sakit doktor tu suggestkan operation...nk tgk apa masalah dalam perot....aku setuju...
dalam pukul 2 aku ditolak ke O.T...suamiku sentiasa bersama ku sehingga depan pintu O.T....dalam fikiran aku pada masa tu silih berganti wajah suami dan anakku zahra.....
lama menunggu dalam bilik o.t pukul 3.30 baru aku dibedah....pastu aku dh x sedar ape2...sedar2 aku dengar org memanggil namaku....dan kesakitan di bahagian perot.....dh selamat rupanya..alhamdullilah...
aku ditolak keluar dr o.t....pintu dibuka....sgt2 bersyukur kerana aku masih mampu menatap wajah suamiku....di sebelahnya abahku....alhamdulillah.....
cuma appendix yang bengkak dan dah pecah...itu kata doktor..tiada masalah lain...aku lega..kemudian aku ditukarkan ke wad pembedahan...3 hari 2 malam gak la di wad baru aku dibenarkan pulang....
siksa......kerana aku xdpt memeluk dan mendukung anakku...menguruskan diri sendiri pon xmampu....syukur kerana suami,,k.ni n family byk membantu.....
masuk arini dh 2 hari aku start kja...sakit masih ada....doktor cakap sebab aku baru lepas bersalin....so penyembuhan memakan masa....tp aku syukur sakit tu dh beransur-ansur kurang...doakan aku bertambah sihat dan kesakitan ini biarlah terus hilang...amin :) insyaallah
edit post
Reactions: 
3 Responses
  1. Amyna Says:

    Ida.. myna tertarik dengan ayat "Jeng jeng jeng". hehehe!!

    Apapun Alhamdulillah syukur semuanya selamat.. Ida jaga diri bebaik ya.. Moga luka operate tu cepat pulih. InsyaAllah ^_^


  2. Anonymous Says:

    hehehhe..tq myna...aminnn moga cepat la sembuh....



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

oh!belog

gengcyber.com

blogobo.com

JOM KITA TAMBAH DUIT - klik di bawah

Image hosted by servimg.com