Cool Neon Green Outer Glow Pointer
zuraida zulhilmi

1. Jika anda keletihan di siang hari makanlah timun, ia kaya dengan vitamin B dan karbohidrat untuk mengembalikan kesegaran anda dan ianya mampu bertahan berjam-jam.

2. Jika cermin di bilik mandi anda sentiasa berkabus setiap kali selepas mandi, ambilkan sepotong timun dan sapu ke seluruh muka cermin tersebut, ia akan menghilang kabus dan menghasilkan bauan yang nyaman seperti di spa.

3. Jika ulat dan siput merosakkan tanaman anda, masukkan beberapa potong timun ke dalam bekas tin aluminium. Tindakan bahan kimia daripada timun dengan aluminium menghasilkan bauan yang tidak dapat dikesan oleh deria manusia tetapi mampu menghalau serangga perosak lari dari sekitar tanaman tersebut.

4. Jikan anda ada masalah selulit yang menghodohkan rupa kulit anda, potong beberapa keping timun dan sapukan selama beberapa minit pada kawasan bermasalah tersebut. Ia mengandungi fitokimia yang membuatkan kalogen pada kulit anda bertindak menegangkan lapisan luar kulit dan menghilangkan pandangan selulit itu. Ia juga boleh digunakan untuk menghilangkan kesan berkedut pada kulit.

5. Jika anda mabuk atau pening kepala, makan beberapa potong timun dan pergi tidur. Anda akan segar semula sepelepas bangun. Timun mengandungi gula, vitamin B dan elektrolit yang cukup untuk mengebalikan nutrient yang hilang dari badan anda seterusnya mengembalikan kesimbangan tubuh badan anda. Mabuk dan pening hilang dengan mudah dan percuma.

6. Tak sempat makan kerana banyak kerja, makan saja timun dan ia mampu mengelakkan anda dari merasa kelaparan. Ia telah lama digunakan oleh para pelayar dan pedagang eropah sejak dulu bagi mengelakkan kebuluran.

7. Tak sempat gilap kasut berkilat anda, ambil timun segar potong dan sapu pada permukaan kasut tersebut. Kasut akan segera berkilat bersinar-sinar dan bertahan la malah ia juga kalis air!

8. Timun boleh jadi pengganti kepada WD 40. Jika ensel anda ketat berbunyi, sapukan atau tenyeh saja dengan timun, engsel kembali lancar dan tiada lagi bunyi.

9. Rasa stress dan berserabut tak perlu pergi ke spa atau pusat urutan. Masukkan saja sebiji timun yang dipotong ke dalam air panas mendidih dan serkup muka anda dengan tuala untuk di salaikan pada stim air campuran timun itu. Anda akan rasa segar dan tenag kembali. Baik untuk kaum ibu dan pelajar yang stress.

10. Lepas makan dan anda khuatir mulut berbau. Ambil sepotong timun dan tekankan ia dengan lidah pada lelangit mulut anda selama 30 saat. Bahan kimia pada timun akan membunuh bakteria yang bertanggung jawab menghasilkan bau mulut.

11. Peralatan stainless steel anda boleh digilap dengan potongan timun untuk mengembalikan sinarannya dan ia mampu menghilangkan kekotoran yang melekat pada barang tersebut.

12. Nak buat pembetulan pada tulisan pen mudah saja dengan mengambil bahagian kulit luar timun dan gosok perlahan-lahan, tulisan akan terpadam. Juga boleh digunakan untuk memadamkan hasil seni anak-anak anda pada dinding rumah. - wartashubhi.blogspot.com


Jangan lupa klik tabung blog ni.. ↓


0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

oh!belog

gengcyber.com

blogobo.com

JOM KITA TAMBAH DUIT - klik di bawah

Image hosted by servimg.com