Cool Neon Green Outer Glow Pointer
zuraida zulhilmi



Komputer riba atau dikenali sebagai laptop kini menjadi pilihan utama bagi kebanyakan pengguna internet dalam membantu berbagai-bagai aktiviti seharian mereka. Ini adalah kerana saiznya yang kecil dan sifatnya yang portable mudah untuk dibawa ke mana-mana. Dengan keistimewaan ini bukan sahaja memudahkan anda malah ia juga memudahkan si PENCURI. Tahukah anda bahawa komputer riba sangat mudah untuk dicuri walaupun anda menyimpannya ditempat yang selamat. Ini kerana tempat yang anda rasakan selamat sebenarnya juga mempunyai risiko dan anda tidak akan menjangkanya. Anda mungkin boleh mengelakkan perkara seperti ini daripada berlaku ke atas diri anda namun jika ia berjaya dicuri apakah tindakan anda untuk mendapatkan semula komputer riba anda?

Setiap hari terdapat laporan kehilangan dan kecurian komputer riba yang semakin menjadi-jadi di negara ini. Malangnya tiada tangkapan yang berjaya dibuat bagi menyelesaikan masalah ini. Lebih 97% kes kecurian komputer riba tidak dapat dijejaki semula. Banyak kes yang berlaku melibatkan kecurian di dalam kereta, kolej, asrama, pejabat, kedai makan dan sebagainya. Fenomena ini bagai tidak dapat dielakkan walaupun pengguna merasakan ianya selamat daripada dicuri kerana kecuaian dan kecurian adalah sesuatu yang tidak dapat dijangka.

Kebanyakkan mangsa kecurian akan melaporkan kepada polis namun tiada apa yang dapat dilakukan kerana kes-kes sebegini adalah perkara biasa dan terlalu banyak untuk disiasat. Tidak kurang juga ada yang menggunakan khidmat bomoh yang kononnya mampu memberi gambaran wajah si pencuri. Sejauh manakah kebenarannya dan apakah bukti yang boleh dikaitkan dengan gambaran yang diberikan.

Sebagai pengguna komputer riba seperti anda, kami juga pernah mengalami masalah ini dan kini kami telah menemui sehingga 80% jalan penyelesaian bagaimana untuk melindungi komputer riba anda.

F-TRACKER

Satu perisian komputer bersaiz kecil yang kami hasilkan telah terbukti dapat menyelesaikan masalah ini sehingga 80%. Hanya dengan menggunakan perisian F-Tracker komputer riba anda dapat dipantau walaupun ia telah dibawa jauh dari anda. F-Tracker akan mengikut ke mana sahaja komputer riba anda dibawa dan akan menjadi perisik untuk anda. Dengan keupayaan menggunakan 'webcam' komputer riba anda perisian ini akan menangkap gambar individu yang menggunakan komputer riba anda setelah ianya hilang. Maklumat lain seperti alamat IP juga akan dihantar kepada anda bagi memudahkan anda menjejaki dan mengenalpasti suspek. Maklumat ini dapat diakses melalui akaun Fulamak Network dan ianya boleh dijadikan bahan bukti untuk disertakan semasa membuat laporan polis bagi memudahkan siasatan dan tangkapan.

Jika komputer riba anda tidak dilengkapi dengan perisian ini mungkin anda akan kehilangan komputer riba kesayangan anda buat selamanya. Namun jika komputer riba anda dilengkapi dengan F-Tracker anda mempunyai sehingga 80% peluang untuk mendapatkan semula komputer riba anda. Sebelum anda menyesal pastikan anda menggunakan F-Tracker sekarang sebagai persediaan jika kecurian berlaku ke atas diri anda.

F-Tracker akan menangkap gambar suspek secara pintar dimana gambar yang ditangkap melalui 'built-in' webcam ini tidak akan disedari oleh suspek ketika sedang sibuk menggeledah isi kandungan di dalam komputer riba anda. F-Tracker akan menyimpan gambar suspek tersebut di dalam hardisk dan akan menghantar gambar dan maklumat IP sekiranya terdapat talian internet.




0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers

oh!belog

gengcyber.com

blogobo.com

JOM KITA TAMBAH DUIT - klik di bawah

Image hosted by servimg.com